Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Saturday, July 31, 2010

crita cinta

sebenarnye aku x suke bace novel..

sebab???
  1. kalau da namenye novel..mesti la tebal..bila da tebal,pnat nk bace..pastu,lambat nk tw ending..hehe,aku ni jenis x sabar skit..so,aku akan bace bab akhir dlu..kalau ending dia best,baru aku bace dari mula..
  2. kalau aku da stat bace novel..aku x kn berhenti bace smpai habis..jadi kalu aku nk bace novel,aku mesti dalam keadaan senang-lenang..x de keje langsung..susah betulkn..
  3. jadi,bila aku stat bace novel..aku da x hiraukan ape yg berlaku kat sekeliling aku..kirenye disebabkan novel,aku boleh mengabaikan bende2 dan insan2 yg lebih penting dlm hidup aku..
  4. aku x suke bazirkan duet utk beli novel..bukan bermakne aku ni kedekut..ye la kalau aku dabace novel tu dgn kusyuk dan penuh fokus,mesti aku da khatam punye jalan cerita novel tu..lpas abis bace..x tw nak wat pe da ngan novel tu..jadi lebih baek pinjam dari org lain..
  5. aku x tw pun novel ape yg best..jadi bila ade kawan yg cerita pasal novel2 yg best,baru aku tertarik nk bace..ye la,kalau pergi kt kedai buku..tengok tajuk,sume best2..bile bace skit2 + sinopsis..macam hampeh je..indah khabar dari rupe..x menepati citarase aku..sungguh demand
 tu la antare sebab nape aku x berape suke nk bace novel
tapi mase aku menganggur setelah tamatnye zaman persekolahan
akux tw nk wat pe kt umah..aku menjadi buntu..
bila aku x tw wt pe..aku pun dok selongkar rak buku abang aku..
kalau nak tahu..abang aku ni rajen dalam bab beli buku ngan novel
kebanyakan novel yg dia beli adalah karya Habiburrahman El Shirazy
yg famous ngan novel ayat2 cinta
sumpah..mula2 mase abg aku srh aku bace novel tu
aku jadi ngantuk..x paham bahase dia..sbb bahase indon..
tapi bila da x de keje..aku cube bace balik novel tu..
rupe2nye permulaan je kurang best..bila da bace separuh..baru aku dpt rase betape menariknnye
novel ayat2 cinta tu..dalam mase satu hari fa habis bace..
akhirnye,aku pun terpikat ngan novel2 karya Habiburrahman tu
kirenya aku da jatuh cinta utk bace novel la ni..

antare novel2 yg telah habis dibace
novel ayat2 cinta


novel ketika cinta bertasbih 1


novel dalam mihrab cinta


novel di atas sajadah cinta



utk novel ketika cinta bertasbih..novel tu ade 2 volume..bila da habis volume1
mestila aku nak tw kesudahannye
jadi,mase aku pegi jumpe kawan2 kt midvalley hujung tahun lepas
aku pun try la carik novel ketika cinta bertasbih volume2 tu kat MPH
hehe..sebenarnye abg aku yg kirim..
carik2 punye carik rupenye da x de..habis..

jadi,aku pun bace la novel laen sementare kawan aku mencari buku utk course dia
aku tertarik ngan satu novel ni..mcm2 novel ayat2 cinta gak..tu yg aku bace komen kt buku tu la
yg membezakan novel tu ngan novel ayat2 cinta ialah penulisnya orang malaysia
corak cerita lebih kurang same..tapi x serupa ..mcm mane..kena bace sendiri
novel tu tajuknye warkah cinta berbau syurga..
ape yg buat aku tertarik,dalam novel ni ade kate2 yg sangat bermakne
aku suke ngat ayat2 dlm novel ni..sangat indah..
tapi ending mcm tergantung..aku pun rase x syok..

rupe2nye,novel tu ade sambungannya..maklumla aku bukan tahu sangat tentang novel ni
hari Ahad lepas,aku pegi kedai buku Popular kt central square( cs)
nak beli test pad dan 2-3 bende laen
alang2 da ade kt situ..aku pun try la tengok novel2 baru
tibe2 aku terpandang 1 novel ni..
yg bawah name penulis tu tertera statement..
buku kedua daripada dwilogi WARKAH CINTA BERBAU SYURGA
jadi,dgn duet elaun yg masih banyak..aku pun x berkire2 utk membeli novel tu
rase rugi pulak kalu x beli..
sebab kalau beli,baru booleh tahu ending cerita dr first novel tu..
tajuk utk novel kedua tu boleh tahan..
kala cinta & wahyu bersatu
bila bace tajuk pun da boleh tertarik kan..
alhamdulillah,aku pun da habis bace novel ni..
menarik jugak la ending novel ni...

kesimpulannya,aku lebih suke bace novel cinta yg lebih islamik dari novel2 cinta yg lebih kepada 
cerita romantik semata2
kalau kita bace novel cinta yg islamik..kita dpt menimba ilmu..
contohnye..hukum2 agame yg kadang2 kita lupa ataupun langsung x tahu
kirenye,bila bace novel yg islamik ni
x de la kita rugi duet dan mase kite
sekurang2nye ade la juge dpt ilmu
x de la sekadar melayan perasaan
dengan menghayati watak2 dalam novel tu semata-mata





No comments:

Post a Comment