Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Monday, August 9, 2010

2 hari sebelum ramadhan

pejam celik pejam celik
rupe2nye lg 2 hari da nak stat berpuasa
jadi,apa yg ade kt fikiran aku sekarang ni ialah;
 
*****

sudah bersiapkah aku utk menyambut bulan yg mulia ni...
mampukah aku memanfaatkan bln ramadhan kali ni sepenuhnya...
adakah kesudahan ramadhan kali ini lebih baik dari sebelumnya...
 
*****

huhu..mmg aku masih x sedar yg lg 2 hari nk puase..tapi ape yg benar2 sedar adalah
esok aku nk blk rumah sebab nk sambut ramadhan bersame2 keluarge tercinta
dikesempatan nie jugak,aku nak ucapkan trima kasih yg x terhingga
buat lecturer tersayangMr.Wong & Miss Mas Aida 
thanx sebab awalkn klas hari khamis ni..klau x,sah2 aku da masuk list budak yg ponteng
hehe,da last sem kt sini..bila lg nk pontengkan..huhu,rekod saye baek tau..
em,terima kasih juge kpd negeri Kedah yg menjadikan 1 Ramadhan sebagai cuti umum..
wah,aku rase sngt2 beruntung..budak2 yg berada di negeri lain yg x cuti jgn jeles ye..
puase hari rabu..jadi aku dpt duduk rumah dari hari rabu smpai sabtu..
wah,da terbayang2 ape juadah utk 4 hari tu...
dalam seronok2 aku berangan2 pasal juadah utk berbuka..
aku teringat yg abang aku x dpt blk sbb dia kna posting smpai hari sabtu..
x meriah la nmpaknya..sebab kt rumah dia la raja makan..
sape la yg nk habiskan lauk pauk nnt..
sape la yg nk teman aku pergi bazar ramadhan ni..
huhu..sedih2..malas nk pikir lor..

*****
ceri pasal bulan puasa jugak
sebenarnya aku mmg nekad nk blk rumah
aku x kisah pun klau kna ponteng klas hari khamis tu..
baek aku blk rumah dari aku meraung2 kt bilik sorang2
sebenarnya,tahun lpas aku x blk rumah mase awal ramadhan
pastu,lpas je berbuka mak aku telefon..tanye makan ape
pastu abg aku pulak cakap..itu ini..
dan air mata aku pun meleleh..nape aku x de kt rumah time tu..
x pe , tahun ni perkara tu x kn berlaku punye..
 
*****
disebabkan aku memang betol2 dan bersungguh2 nk blk rumah..
byk bende yg perlu aku selesaikan sebelum dpt memulakn perjalanan pulang 
ke rumah dgn perasan penuh suka hati
  • siapkan pharaphrase utk bel 342...
  • siapkan outline debate utk bel332
  • crik topik dan wt outline persuasive speech utk bel332
dan utk menyiapkan  sume perkara di ats
aku terpakse mencelikkan mate 
dan mengorbankan waktu tido dlm beberapa hari ni
alhamdulillah,sumenye telah selesai aku sempurnakan..
lalalala..blk rumah dgn senang hatinya...

*****
last word  from me:
 
SELAMAT BERPUASA KPD UMAT ISLAM
MANFAATKNLAH BULAN RAMDHAN INI DGN BERIBADAH
SEKIRANYA REJAB BULAN ALLAH-SYAABAN BULAN RASULULLAH
MAKA RAMADHAN BULAN KITA
 
 (sucikan diri,dapatkn keredhaan Illahi...selamat beramal ye!!)

bersama-samalah kita mengejar dan mengumpul pahala utk pelaburan di akhirat kelak
 
 
 
 





 

 
 


No comments:

Post a Comment