Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Tuesday, August 17, 2010

bila x de keje

tarikh : 17 Ogos 2010
tempat : PSB (library uitm merbok)
masa : 4.00 pm ~ 5.15pm

ni slah 1 area kt psb ye..

hari ni,abis je kelas eco,kitorang kena pegi library..sepatutnya ade lecture untuk global kt DS2..
tp x tw nape x de..kitorang x diberitahu dan mmg x amik tw pun sebenarnya..
dah class rep kitorang kate pg library..ikut saje la arahan si audy..
smpai kt library,mmg nmpak la budak2 kelas laen>PL3B,3C dan  ......... 

disebabkn aku x tw nk wat pe kt dlm library ni..kalau nk study utk test pun,aku bukannye bwak buku..
nmpak sangat aku ni bkn tergolong dgn budak2 cemerlang..tapi aku rajen ok..nk puji gak diri sendiri..
bila toleh kanan,toleh kiri...kawan2 aku pulak sibuk buat hal sendiri..
layan lagu r..bincang pasal debate la..(alhamdulillah group aku da abis debate..tawakal saje la)..ape2 pun,satu tugasan yg mmg terasa berat utk aku pikul sudah selesai..huhu..x yah la cerita pasal debate ye..
ade jugak,konon2nye rajen nk study tapi lpas beberape muka surat,buku pun selamat ditutup dan letak ke tepi dgn kemasnya..tp ade jugak yg trus fokus membaca nota2 law utk test..bagus2..
aku???memang rase bosan..da lah sejuk giler duduk kt dalam library ni...

tiba2 aku nmpak buku ni...layan saje la bila da x de keje kan..
menarik kan cover dia..tu buat aku tertarik tu..


aku bawak la buku ni dan stat bace,,asyrani yg kusyuk bace global pun da terpengaruh ngan aku..
sori la asyrani,kacau ko study..huhu..
macam2 rekod la ade dlm buku...tapi kadang2 mcm x logik je bende yg dorang buat hanye sekadar nk buat rekod dunia....mmg aku x sangke 3 org adik beradik yg menhidap albino pun boleh dpt anugerah guinness world record...mmg pelik dunia ni ...


antare rekod2 yg smpat aku snap...


1.MOST STRAW IN THE MOUTH
 ape motif????aku pun x tw




name lelaki ni,Marco Hort,org Switzerland....
cube korang kira berape byk straw yg disumbat dlm mulut dia..cepat kira wei...
ok,semuanya ade 210..dan straw2 tu telah tersumbat kt mula Marco ni selama 10 minit pade 21 Feb 2002
lepas ni,sape yg suke memekak boleh sumbat mulut dia ngan straw..kalau practise selalu,boleh la try wat rekod dunia ye..bila ku search kt intenet..Marco ni mmg terkenal la mulutnya yg sangat2 besar..
pada 17 september 2006,semase world records day,Marco ni sumbat mulut dia dgn 259 straw pulak...




2.MOST COUPLES MARRIED SIMULTANEOUSLY
 mcm seronok je kawen ramai2...huhu..

 
 peristiwa ni berlaku pada 25 ogos 1995 kat olympic stadium yg berada kat seoul,south korea...
35000 pasangan tlah berkawwin hari tue...mesti perkahwinan dorang ni menjadi kenangan manis dlm hidup dorang..sape yg agak2 nk plan wat cm ni..jgn lupe bgtw kat aku.ye..hehe =))


x bleh nk bayangkn kalau ramai2 mcm ni kawen same2..


3.LARGEST BARBIE DOLL COLLECTIONS


 ni pic Tony Mattia dari UK ngan barbie dolls yg dimilikinya...selepas kira2,barbie dolls dia ade 1125 semuanya...ape yg menarik,Tony ni akan tukar baju semua ank patungnya sekali dlm sebulan..terlebih  rajen nmpaknya..

tapi bila aku search kt intenet,rasenya ade org laen da mengalahkan si Tony ..
Bettina Dorfmann yg memiliki sebanyak 6025 barbie dolls pade tahun 2009..mesti terabai anak2 patung bettina ni..kesian barbie dolls dia,kurang kasih sayang...

 wah..banyaknye barbie dia...


tu je la yg smpat utk aku ceritakan..tepat 5.15 pm aku dan kawan2 da bergerak meninggalkan library dan menuju ke bazar ramadhan kt uitm ni...
kesimpulan,hari ni aku makan nasi berlauk,roti oblong(tapi ketika saat ni,roti oblong belum dijamah)
dan utk menghilangkn kehausan,ait tembikai susu yg x berapa nk tembikai sbb gne kordial je mnjadi minuman hari ni...






 

No comments:

Post a Comment