Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Wednesday, August 18, 2010

kenangan vitagen...



alhamdulillah..masuk hari ni,da lapan hari umat islam berpuase..
seronok rasenya dpt menikmati bulan ramadhan kali ni..sebabnya..
tahun ni,kat uitm ade buat bazar ramadhan..x de la jadi mcm tahun lpas..terpakse bersesak utk membeli makanan kt dining...dan ataupun kat fudcourt..
kali ni,dapat la menikmati makanan yg variasi ketika berbuka puase..dan tahun ni adalah tahun terakhir utk aku dan rakan seperjuangan berpuase kat kedah..maklumla,last sem kat sini..insyaAllah..

ok,kali ni aku nk cerita kenangan2 indah aku mase bulan puase..
rasenya setiap orang pasti ade kenangan menarik utk diceritakan tentang bulan ramadhan kan..

.kenangan berpuase di INTESABER

ni la DM(dewan makan) sekolah aku..

kenangan menyambut bulan ramadhan dekat sekolah tercinta selama 5 tahun mmg indah dan bermakna buat aku..aku rase berpuase kat intesaber plg best dlm hidup aku...kenape??? banyak sebabnya...
pertame,banyak aktiviti yg dpt aku sertai sempena bln ramadhan..
biase la,kehidupan budak duduk asrama...buka puase same2...seronok rasenya..yg bestnya,setiap hari 2 dorm aspuri dan 2 aspura akan serve makanan kt dm..penat dan membebankan mungkin sesiape yg x pernah mengalaminya..maklum la bln puase..tapi aku rase bg budak2 intesaber, itulah kenangan yg akan kitorang teringat bila datangnya bulan ramadhan..seronok dptbekerjasame dan bermesra dgn dormmates tersayang...wah rindu pulak kat budak2 dorm juwairiah..kitorang mmg tertunggu turn utk serve mknan..hehe,sambil2 tu boleh tambah pahale free klau buat seikhlas hati...bab bukak puase kat intesaber mmg syok..makanan mmg banyak..kdang2 smpai x abis..dan x perlu kluarkan duet utk beli mkanan..kadang2 je kluar pg bazar kt sg.besar...

waktu sahur pulak..ni plg best aku nak cerita..pade saat ni,aku teringat cara Ustaz Ahmadi utk kejutkn budak2 yg tido mati utk turun sahur..buat announcement di pagi2 hari..sape yg bergelar intesaberian pasti tergelak bila teringat kate2 Ustaz..dan ape yg istimewanya sahur mase skola dulu2
(wah mcm da lme je habis skola kn)   ialah vitagen
kitorang mmg excited nk pergi sahur sbab nk kumpul vitagen..nk tahu brape hari kitorang pergi sahur,kire je vitagen yg dok kumpul dlm locker mcm pic kt bwah ni..ni mmg habit bdak2 intesaber...
x tahu la nape x nak trus minum vitagen mase sahur tu..
klau aku,kumpul vitagen tu pastu bwak blk umah.. x tw la ape motif smpai nk bwak blk umah..
nk show off kt abg kot sbb skola dia x bg pun...
kadang2 simpan vitagen tu smpai expired da..

excited kn tgk vitagen yg warna-warni tersusun..

ni vitagen plg aku suke dan plg banyak ku kumpul..

cerita pasal vitagen lagi,kitorng slalu lwan sape plg banyak kumpul vitagen kt dorm..mcm x de keje kn..sanggup tahan nafsu sbab x nk minum vitagen..huhu,mmg keje x de faedah..
tapi bila dikenangkn blk,itulah nikmat berpuase kt skola..

dan rmai ex-intesabers yg aku tgk post status kt facebook yg rindukan vitagen ketika zaman sekolah ctohnya kakak dorm aku,k. dayah..
ok la,sape2 yg rindu nk minum vitagen,beli la sndri ye..skrang da x de sape yg nk bg free2 kt kite...


2 comments:

  1. salam, syakirah.mmg rindu sangat2 zaman sekolah dulu, paling x tahan ade juga yang simpan penutup vitagen tu lps minum..buat jd hobi plak..plik2..

    ReplyDelete
  2. wassalam,ulya...betul2,rindu zman sekolah..mcm2 ceritakn psal vitagen..

    ReplyDelete