Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Saturday, July 3, 2010

hobi dan kesukaanku

mak aku selalu cakap
aku ni mcm budak tadika
hehe..sebabnye..
kalau aku tgh bosan..x de keje nak buat
mesti aku capai kertas,gunting dan gam

hehe..kt bilik aku banyak stok kertas warna-warni tau
ape aku buat ngan benda2 tu..
hehe,aku suke buat kad ke dan macam2 lagi
rase puas kalau da siap

hehe,sebab usia pun makin bertambah
mak aku pun takut anak dara dia masih macam budak tadika
jadi,dia pun suruh aku cuba  jahit labuci dan manik kat baju
mak aku pun beli beberapa bungkus manik dan labuci yg cantik2 utk aku

 ni sekadar contoh saje


hobi baru pun bermula

sebenarnya,aku start berjinak2 jahit labuci ni mase form2
tapi mase tu saje2 jer
terjumpa manik dalam almari
aku pun cuba la jahit kat baju kurung aku
maklumla,anak tukang jahit
jarum ngan benang tu senang je nak jumpe kat rumah aku tu

cerita pasal menjahit labuci
ramai kawan2 aku tanye kat mane aku belajar jahit
aku belajar ngan mak dan mak cik aku
kalau bab corak2 tu..idea sendiri atau curik idea kat majalah
aku pun selalu usha2 baju yg tergantung kt kedai ataupun butik

 seterusnya...

teknik2 menjahit manik



 
 jenis2 jahitan manik

 
 hasil2 dan titik peluh aku




kat beg laptop pun jadi gak


 
banyak lagi..tapi baju2 tu ade kat rumah

 kalau da start jahit
mestio kita akan jadi ketagih
kalau boleh nak siapkan dalam satu hari jer
sebabnye..x sabar nak tengok hasil


untuk cuti sem yg akan datang
aku nak cuba jahit yg susah pulak
harap mak sudi belikan kain dan manik banyak2 nanti
 
kawan2 jangan malu2 untuk mencuba ok 






 







3 comments:

  1. syakirah, wat kan baju raya nad bley??? hehe..
    cantik la.. rajinnye nk jahit manik 2.. :)

    ReplyDelete
  2. best nyew..
    nak belajar jugak..
    saya pown ade basic je..tapi kalau boley nak tambah lagi kemahiran..

    ReplyDelete
  3. best kalau da siap la..alya,bagus la klau nk belajar..boleh crik duet tau...saya pun pndai skit2 je..tp kalau masuk butik or kedai bju tu curik2 la idea ..=))

    ReplyDelete