Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Wednesday, January 12, 2011

SAYA PELAJAR UiTM

salam semua
kali ni tertarik nak wat entry pasal saya pelajar uitm..
nmacam mane dapat idea??
ni sume pasal MaCaM-MaCaM AZZAM
mula2 aku tertarik la tengok tajuk entry SAYA PELAJAR UPM..
dalam hati aku tertanya la apesal excited sgt si Azzam ni cerita pasal upm ni..
rupenya dia masuk segmen BLOG PILHAN MALAYSIA
wah,macam menarik ni...
aku pun amik keputusan utk bercerita tentang kehidupan aku sebagai pelajar uitm..
yg bawah ni nak kasi semangat uitm sikit..

ok,mula2 nak cerita sikit pasal diri aku..
nama Nurul Syakirah Binti Ruzlan..
sekarang belajar kat UiTM Shah Alam..
amik degree Sains Pentadbiran..baru masuk bulan 12,2010 hari tu..
kiranya budak baru belajar la ni..
insyaAllah,tahun 2013  grad..
harap2 berjaya dgn cemerlang..
sebelum aku sambung degree kat uitm shah alam,
aku belajar kat uitm kedah,amik asasi law
secara x rasminya ,da dekat 2 tahun aku bergelar pelajar uitm..
so,banyak la jugak cerita yg boleh dikongsi..

cerita kat uitm kedah 

ni gambar kelas mase part 1

 ni mase part 2

gambar mase part 3

utk program asasi,kitorang ade 3 sem jer..kiranya 1 tahun setengah..
belajar kat uitm kedah memang sangat seronok..
aku ngan kawan sekelas memang rapat..
aktiviti paling best kitorang ,pergi berkelah kat titi hayun..
berkonvoi 3 kereta..
kalau nak tahu cerita lebih lanjut,
bace kat sini:titi hayun

jalan ramai 2 dari kolej


kedua,ape yg menarik tentang uitm kedah ni,
dekat dengan tanjung dawai..
kalu sape2 teringin nak makan seeafood memang x de tempat laen lagi..
memang syok makan kat situ..
seingat aku time paling best aku pergi mase bulan puase tahun lepas..
ye la da penat2 puase seharian,
bagi la perut makan sedap sikit..
mase tu pergi sane ngan roommates tersayang..
boleh baca cerita kat sane:jalan2 buka puase


 pemandangan waktu senja..time nak dekat berbuka..

hidangan untuk 4 orang??

ke-3 dan ke-4...
kenangan terindah aku kat uit kedah untuk sem terakhir:
kawan2 sambut hari jadi aku..
mmg terharu sangat2..
dan sekarang masing2 bawa haluan masing 2
2  orang masih lagi di uitm kedah,1 orang kat uitm puncak alam dan aku sorang2 kat uitm shah alam..
dorang ni la bestfrenz aku kat uitm kedah dulu..


thanx utk kenangan terindah ni..
fyruz-lilah-qeela


last sekali,pre-law dinner..buat lpas abis final exam..
mase hari2 terakhir kat uitm kedah..



malam tu memang seronok..
persembahan pun menarik..
tapi ape yang penting,makanan sume sedap..

 
cerita kat uitm shah alam

kehidupan masih baru lagi kat sini..baru 2 minggu bergelar pelajar uitm shah alam..
aktiviti paling seronok setakat ni explorace utk budak2 baru anjuran fakulti..
meh bace kat sini:aku budak baru belajar
memang penat kna pusing satu uitm ni..

 semangat kesukanan..aku group purple..
ni time da penat..tunggu giliran kat checkpoint..

tapi seronok la dapat kenal kawan2 baru walaupun sebenarnya
aku x de la rase terasing sangat kat sini
sebab kawan2 dari uitm kedah memang ramai..

yang terakhir dapat ikut dengar seminar Tun Mahathir..bukan dapat ikut tapi wajib pergi..
maklumla ,sebagai pelajar baru wajibla utk aku dan kawan2 pergi seminar tu ..
ok2,x kisah dapat jumpe Tun Mahathir..




ok,sampai di sini..da x de cerita lagi nk diceritakan..

kepada kawan2 yg laen mari same2 cerita pasal pengalaman kita..jangan malu2 ok..

10 comments:

  1. wahh..baru jadi stdnt uitm ea..gudlux!! ;)

    ReplyDelete
  2. saya pelajar upsi dtg ziarah member utm..hihi.

    dulu pernah dpat amek asasi kjuruteraan kt uitm shah alam, tapi ramau=i yg suruh gi matrik. hasilnya masuk la upsi..hihi

    salam ziarah;)

    ReplyDelete
  3. azzam-terpengaruh dgn hang la ni..
    cik violet-thanx ..a'ah student baru kt uitm shah alam..b4 ni,kat uitm merbok,kedah
    nur mudrikah-hai member upsi..=)kalau dulu pilh uitm,mesti da jumpe kat sini..

    ReplyDelete
  4. salam perkenalan...dr penang...heheheh...
    xjauh dr kedah tau...^_^

    ReplyDelete
  5. hantu gigi-seramnyer name..btw,selamat berkenalan =))
    anisahnajiyyah-selamat berkenalan..=)org penang ey..
    wah sekarang ssh la nak pi utara..tapi mmg rindu sgt ngan suasane kt kedah..

    ReplyDelete
  6. salam pkenalan jgak..sy pon bdak uitm..
    tp plg sy tertarik ngan ayt ni "dgn roomates tsyg"..
    hehe
    miss u akak=)

    ReplyDelete
  7. aten..akak pun rindu ngan aten..huhu,lame x gelak same2..

    ReplyDelete