Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Friday, April 22, 2011

takdir itu

sesungguhnya Allah yang maha berkuasa..
segala ketentuan ditanganNya..
siapakah kita untuk melawan untuk melawan perancanganNya..
sesungguhnya Allah itu maha mengetahui..

jika saat ini tiada siapa yang tahu apa yang kita rasa,ingatlah Allah tahu..
jika saat ini hati kita sedang menangis,mungkin orang lain tidak tahu kita sedang berduka..
jika saat ini hati kita sedang resah ,mungkin orang lain tidak tahu kita sedang kegelisahan..
jika saat ini hati kita sedang gembira,mungkin orang lain tidak tahu kita sedang bahagia..
biarlah orang lain tidak tahu apa yang
kita rasa..
kerana apa yang penting Allah tahu..
kerana Allah yang menentukan segalanya..
dan kita tidak perlu bimbang..
sesungguhnya Allah itu maha Adil..
Sesungguhnya Allah tahu apa yang terbaik buat kita pada saat ini...dan hari esok..
dan segala takdir daripada Allah ada hikmahnya..
sekira hari ini kita diberi ujian olehNya..terima la dengan hati yang terbuka dan mohonlah pertolongan daripadaNYa..
sekira hari ini kita diberi kesenangan olehNya..terima dengan hati yang gembira dan sujudlah kesyukuran kepadaNYa...

dan andai itu takdir ku..
aku rela menghadapinya...aku redha dengan ketentuanMu..
kerana aku tak terdaya untuk melawannya..
namun aku sentiasa berharap dan berdoa..
agar ada sinar baru yang bakal mengindahkan duniaku..
aku bermohon kepadaMu 
agar takdirMu membawa ku ke syurga...
dan berikanlah aku petunjukMu untuk aku meneruskan perjalanan ini.....




No comments:

Post a Comment