Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Sunday, April 24, 2011

BUAT TEMAN SEPERJUANGAN

ketika awal pertemuan..
pelbagai tarsiran yang ku berikan kepada individu-individu yang tidak ku kenali..
seperti kata orang tua-tua...x kenal maka x cinta
dan kawan ku pula menokok tambah..sudah kenal jangan jatuh cinta..
akhirnya,salam persahabatan antara kita bersambut..
kita mula bertegur sapa ..bergurau senda penuh mesra...
 masa terus berlalu..
sungguh riang saat kita ketawa..
walaupun sesekali emosi kita tercuit..
sungguh semangat kita menimba ilmu
walaupun kadangkala malas menghantui kita
dan sepanjang masa  telah kita lalui bersama..
melalui suka dan duka bersama..
menempuh onak liku...
kalian tetap teman ku..
teman yang sudi menerima siapa aku seadanya
kawan yang sudi menerima baik buruknya aku
sahabat tatkala aku suka dan duka

dan aku pasti
sepanjang pershabatan ini terjalin
pasti aku pernah melakukan kekhilafan terhadap kalian
maafkan aku,wahai kawan..
kerana aku juga insan biasa
yang bisa melakukan kesilapan




 
kawan,sahabat,teman..
kita bersama mengejar angan dan cita2 yang sama
 dan kini
kita bakal menghadapi sebuah peperangan
buat teman seperjuangan..
 
 

semoga kita seiring dan sejalan
menju ke puncak kejayaan
semoga berjaya sahabat-sahabatku..
doakan kita semua bakal memperolehi kejayaan atas usaha yang telah kita usahakan..
selamat menduduki final exam..
man jadda wa jada
siapa yang berusaha dia yang berjaya


akhir kata..saya sayang semua kawan2 saya
tanpa kalian hidup indah ini tidak indah..
moga persahabatan antara kita membawa kita ke syurga..

 

2 comments: