Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Friday, December 16, 2011

coretan hati

speechless..terasa susah untuk memulakan ayat..
da lama benar x tulis entry untuk blog ni..
serius..2-3 minggu ni tersangat sibuk dengan test,assignment..
dan sebagai seorang pelajar tidak boleh untuk merungut..=))
sememangnya sudah lumrah hidup seorang pelajar begitu..
alhamdulillah..minggu ni pun da bebas dari demam yang melanda..
tp ksian,ade 2-3 orang classmates yang still demam dan terpaksa amik test dalam keadaan yang x sihat..
sabar ye kawan2,,itu semua dugaan..itu juga tanda Allah sayang kat kita..

dan kesempatan hari Jumaat ini..
dalam kesenangan dan kelapangan..
tiba2 aku terase rindu ..
rindu akan kenangan mase duduk kolej dan juga kenangan zaman sekolah..
zaman kegemilangan kripton dkat bumi intesaber...



kenangan masa duduk kolej melati mase part 1...


bila da nak dekat final exam ni..tiba 2 teringat mase part1 dulu..
kat bilik ni la
kitorang ramai2 study..meja tu banyak jasa kat aku..
dan bila tengok katil tu..itula hadiah kitorang dapat untuk bilik tercantik..
emm,NR x nak buat ke pertandingan rumah sewa tercantik????
 
kenangan di INTESABER bersama KRIPTON
 
Aku memang bersyukur sebab dapat menikmati keindahan hidup sebagai salah
seorang intesaberian..
teringat lagi masa tahun 2003..lepas dapat tawaran SBP..
aku menangis sebab dpt tawaran ke SBPI SB..
sebab mase tu aku ingat aku nak masuk 'sekolah' tu je..x boleh mention kat sini..
yang aku sedihnya..x de sorang pun kawan2 baik kat sekolah rendah dpt sekolah yang sama..
siap aku telefon cikgu  kelas aku darjah enam untuk tanya pendapat dia..
ingat lagi Cikgu Liza cakap,kalau da nama sekolah SBP..mestilah bagus..
ok..aku terima statement tu..
mungkin sudah tertulis untuk aku menjalani 5 tahun kehidupan di bumi intesaber..
alhamdulillah,akhirnya aku jatuh cinta dengan sekolah ini..
banyak pengalaman baru aku dapat ..
mungkin,kalau aku tolak tawaran ni,aku tergolong dalam kalangan orang yang rugi..
warden2 bukan sekadar menjaga kebaikan kami,tapi mereka sangat bertanggungjawab mengajar
kami tentang kehidupan sebenar..bukan sekadar duniawi semata-mata..
guru2 yang berdedikasi..tidak jemu untuk mengajar kami dari siang sampai ke malam..
dan di bumi intesaber juga aku belajar
untuk dipimpin dan memimpin..
kerana matlamat sekolah SBP adalah untuk melahirkan pemimpin..
kenangan bersama kripton tidak akan aku lupakan..
 
 


banyak yang aku telah aku pelajari..
belajar bagaimana untuk bekerjasama dalam satu organisasi..
belajar bagaimana untuk berkomunikasi dengan orang lain..
belajar bagaimana melaksanakan sesuatu event..
dan banyak lagi..

akhir kata:
pengalaman adalag guru terbaik buat kita
apa yang baik kita jadikan panduan
apa yang buruk itu kita jadikan sempadan..



 
 


No comments:

Post a Comment