Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Monday, January 2, 2012

A new chapter of our lives..2012


alhamdulillah...we began a new chapter in our lives..
welcome 2012 ...
We are entering upon another personal
adventure in our lives...

bercerita pasal hidup
saya tertarik dengan kata2 Hilal Asyraf..


dan saya menyambung..
untuk bergerak ,kita perlu destinasi iaitu matlamat...
hidup tanpa matlamat tidak akan ada ertinya..

setiap kali tahun baru menjelang,
sudah pasti masing2 sibuk memikirkan azam baru mereka sempena
tahun baru ..
mungkin ada yang akan berazam untuk menunaikan azam tahun lepas yang tak kesampaian..
 bagi saya,ini cuma budaya mengikut sahaja..kalau orang tu buat ni..dia pun nak buat..
tapi x salah untuk mengadapatasi budaya itu kalau memberi kebaikan kepada kita..

bagi saya,membuat azam baru  bukanlah kewajipan ketika menyambut tahun baru..
tetapi hidup bermatlamat adalah kewajipan buat kita..
sebenarnya x perlu tunggu tahun baru untuk membuat azam.atau target
apa kata setiap kali kita bangun pagi..kita list kan apa yang kita akan buat untuk hari itu..

 Use To-Do Lists to be much better organized

kemudian,kita berazam untuk melaksanakan semua perkara yang telah disenaraikan..
insyaAllah,kalau kita amalkan cara ni..hidup kita lebih teratur..sebab hari2 kita buat jadual 
untuk daily life kita..
jadi pengurusan masa lebih bijak...
jangan hangat2 tahi ayam  je...


akhirnya,satu perkara dari T0-do-lists saya untuk hari ini da tercapai:
update blog ini...

No comments:

Post a Comment